Archiwum kategorii: MedCup

Cagliari – AUDI MED CUP – dzień ostatni

Tak jak oczekiwaliśmy, w sobotę, ostatniego dnia regat powiał bardzo silny mistral. W pierwszym, a zarazem jedynym wyścigu regularnie wiało 28 węzłów a w szkwałach nawet 34, do tego spore zmiany w kierunku wiatru sprawiały, że taktycy mieli spore pole … Czytaj dalej

Cagliari – AUDI MED CUP – dzień 4

Dzisiaj od samego rana niebo było bardzo zachmurzone a wiatr wiał słabo z różnych kierunków. Do godziny 15 czekaliśmy w porcie na poprawę pogody, ale niestety zaczęło jeszcze mocniej padać i komisja regatowa przełożyła wyścigi na jutro. Zaczniemy godzinę wcześniej, … Czytaj dalej

Cagliari – AUDI MED CUP – dzień 3

Właśnie wróciłem do hotelu ponownie bardzo zmęczony, bo rozegraliśmy dzisiaj długi wyścig, który nie był wcale łatwiejszy od krótkich. Losy tzw. coastal race, rozstrzygają się zazwyczaj na pierwszej halsówce, która jest tylko odrobinę dłuższa od normalnej, a potem możliwości nadrobienia … Czytaj dalej

Cagliari – AUDI MED CUP – dzień 2

Dzisiaj ponownie rozegraliśmy 3 intensywne wyścigi i do portu wróciliśmy przed 19. Był to niewątpliwie dzień, na który czekaliśmy bardzo długo. Miejsca 4,1,5 dają nam obecnie drugie miejsce w regatach, ale to dopiero półmetek naszych zmagań w Cagliari. Za nami … Czytaj dalej

Cagliari – AUDI MED CUP – dzień 1

W pierwszym dniu regat w bardzo skomplikowanych warunkach wietrznych rozegraliśmy 3 wyścigi. Wiatr bardzo często zmieniał kierunek o 20 – 30 stopni a do tego był bardzo szkwalisty. Niesamowicie trudno było przewidzieć, która strona trasy będzie korzystniejsza. Teraz można stwierdzić, … Czytaj dalej

Cagliari – AUDI MED CUP

Dzisiaj ponownie wspaniałe warunki atmosferyczne w Cagliari. Tym razem typowa bryza o sile  11-15 węzłów,  która przy błękitnym niebie nie miała problemu z przebiciem się. O godzinie 13.10 rozpoczęliśmy oficjalny trening, w skład którego wchodzą dwa próbne starty i normalnej … Czytaj dalej

Od dwóch dni wszystkie załogi trenują w Cagliari  przed ostatnimi regatami z cyklu AudiMedCup 2010. Wczoraj wiało lekko ze zmianami dochodzącymi do 40 stopni. Typowa bryza nie mogła się przebić, co było główną przyczyną niestabilnego kierunku i zróżnicowanej siły wiatru. … Czytaj dalej

Cartagena – Audi MedCup 2010

Cartagena – dzień ostatni regat, w którym rozegraliśmy 3 wyścigi w  trudnych do rozszyfrowania warunkach pogodowych. Sztuką było dobre uplasowanie jachtu w takim miejscu, aby później przez dłuższy okres czasu profitować z korzystnego prądu i cyklicznie zmieniającego się kierunku wiatru. … Czytaj dalej

Cartagena – Audi MedCup 2010 – dzień 4

Cartagena, dzień 4 Dzisiaj rozegraliśmy przy bardzo silnym wietrze dwa wyścigi, pierwszy krótki a drugi tzw. coastal race o długości ponad dwudziestu mil. W tych warunkach nasz jacht żegluje równo z innymi na halsie lewym ale na prawym jesteśmy wolniejsi. … Czytaj dalej

Cartagena – Audi MedCup 2010 – dzień 2&3

Cartagena dzień 2. Z powodu słabego wiatru wyścigi  nie odbyły się. Spędziliśmy kilka godzin na wodzie czekając na przyjście bryzy, ale około godziny 17 zrobiła się kompletna flauta i wróciliśmy do portu, gdzie wszyscy mówią o tym, że następny Puchar … Czytaj dalej