Rolex Maxi Cup

W poniedziałek, pierwszego dnia regat siła wiatru była zbyt duża aby rozegrać wyścigi.  Wszystkie jachty zostały w porcie będąc w gotowości do godziny 14.00 bo według prognozy pogody wiatr miał osłabnąć.

We wtorek jak już pisałem  w drodze do linii startu nasz nowy jacht  miał małe problemy strukturalne  i niestety musieliśmy wrócić, aby naprawić usterkę.

W środę z kolei wiało znów potężnie z kierunku północno wschodniego. Fale były bardzo wysokie, chyba największe jakie widziałem tu w Porto Cervo, od momentu kiedy przyjeżdżałem tu regularnie na te regaty o roku 1988. Większość jachtów ,,parkujących” w pierwszej linii wypłynęło z portu na noc, aby schronić się w spokojnych zatokach.  Kapitan naszego jachtu wprowadził system wacht na jachcie, który został w porcie.

Dzisiaj rozgraliśmy 25 milowy wyścig, który wystartował o godzinę wcześniej niż zaplanowano ze względu na słabnącą prognozę pogody.  My żeglowaliśmy poprawnie i szybko i na ostatniej boi zwrotnej mieliśmy około 1 minuty przewagi po przeliczeniu współczynników czasowych. Na kursie do mety wiatr skręcił o ponad 30 stopni i przybrał na sile, co spowodowało, że jachty żeglujące za nami popłynęły prosto na linię mety  w przeciwieństwie do nas nie robiąc żadnych zwrotów przez sztag.

Zajęliśmy trzecie miejsce,  z czego nie jesteśmy zbytnio zadowoleni. Najważniejsze, że ,,performance’’ Highland Fling  już teraz jest  bardzo dobry, co dobrze wróży na przyszłość.

Jutro znów tylko 1 wyścig i mało wiatru, będzie ciekawie.

Pozdrawiam z Porto Cervo

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.