Archiwum kategorii: Bez kategorii

ORC mistrzostwa świata – dzień finałowy

Ostatniego dnia mistrzostw rozegraliśmy dwa wyścigi przy słabym wietrze, którego rozszyfrowanie było trudnym zadaniem dla wielu taktyków. W pierwszym lewa strona trasy była korzystna i tam się znaleźliśmy po doskonałym starcie z zawietrznej strony linii. Górną boję okrążyliśmy przed kilkoma … Czytaj dalej

ORC worlds dzien 4

rozegraliśmy 2 wyścigi przy pięknej pogodzie żeglarskiej – wiatr 19 – 24 węzły i słońce. dobre starty i szybkość na halsówce plasowały nas w czołówce na 1 górnym znaku, ale niestety szybkość tego jachtu w warunkach ślizgowych jest za mała … Czytaj dalej

ORC – mistrzostwa świata dzień 2i3

We wtorek wiatr wiał bardzo słabo i to z różnych kierunków i nie odbył się żaden wyścig. Wczoraj nie był to nasz dzień. W pierwszym wyścigu rozegranym przy bardzo słabym wietrze nasz jacht żeglował wolno a załoga była bardzo spięta. … Czytaj dalej

Mistrzostwa świata ORC – Porto Cervo

W regatach tych startuję na 49 stopowym jachcie Moana, którego załogę tworzą młodzi niemieccy żeglarze. Moja główna rola polega na podniesieniu umiejętności każdego z nich, bo to jest podstawowy cel. Wynik jest drugorzędny co nie znaczy, że ścigamy się na luzie … Czytaj dalej

Zwycięstwo w regatach – Sunny Ranking – Finlandia

Były to dla mnie ostatnie regaty tego nietypowego sezonu, w którym z powodu braku lodu w Polsce trudno było wejść w rytm rywalizacji.  Cieszę się, że mimo długiej przerwy spowodowanej koniecznością zrezygnowania z udziału w MŚ i ME,   pożeglowałem solidnie … Czytaj dalej

MSiME w kl. DN

Mistrzostwa świata zostały przeniesione do Norwegii i w środę rozegrano 4 wyścigi. Po wspaniałym finiszu nowym mistrzem został Robert Graczyk, który w swojej karierze był już 3 razy srebrnym medalistą.  Wielkie gratulacje.  Bez wątpienia letnie  bardzo intensywne żeglowanie Roberta na … Czytaj dalej

Mistrzostwa świata i Europy,

otwarcie regat – Hjalmaren Szwecja Brak lodu w Polsce i złe warunki lodowe w Estonii zmusiły organizatorów do podjęcia decyzji o rozegraniu tych championatów w Szwecji. Dotarliśmy tutaj już w piątek – udało się nam wypłynąć … Czytaj dalej

Międzynarodowe Mistrzostwa Polski – 5 miejsce

Regaty te po raz pierwszy ze względu na brak lodu u nas odbyły się za granicą.  Jezioro Rekyvos koło Szawle na Litwie, ponad 6 godzin jazdy z Olsztyna, miało bezpieczną taflę lodową, ale za to bardzo chropowatą.   Żeglowanie … Czytaj dalej

Landsort Race – Szwecja – 1 miejsce

Wracam ze Szwecji, dokąd udałem się w poprzedni wtorek  w poszukiwaniu bezpiecznego lodu na większym akwenie oraz wystartowania w weekendowych regatach. Miałem do ,,odhaczenia’’ kilka najważniejszych punktów z mojej ,,to do list’’.  Niestety u nas  duże jeziora nie zamarzły a … Czytaj dalej

Opublikowano Bez kategorii | Komentarze są wyłączone

Regaty o Puchar Komandora i pierwsze zwycięstwo !!!

W sobotę i niedzielę ścigaliśmy się na Zalewie Siemianówka koło granicy z Białorusią. Był to jedyny akwen na którym bezpiecznie można było rozegrać regaty, przynajmniej tak nam się wydawało…. Kilku zawodników ,,znalazło’’ dziury lub szczeliny i byliśmy zmuszeni do żeglowania … Czytaj dalej