Od soboty do poniedziałku trwały pomiary wszystkich 180 jachtów. Zespół mierniczych z USA i związek klasy J 70 bardzo poważnie potraktował możliwość sprawdzenia wagi, wielkości i kształtów kilów, wymiarów żagli i wielu innych detali. Okazało się, że ponad 20 włoskich jachtów ,,miało problemy’’. Kile były ,,zoptymalizowane’’ i nie mieściły się w przepisach. Kilku pretendentów do czołowych miejsc pojechało do domu a inni wyczarterowali inne jachty po to by zamontować legalne. Czołowa załoga hiszpańska też jest już w drodze powrotnej.
Ton w wyścigu technologicznym, tzn. w dotykaniu i przekraczaniu granic nadają Włosi. Trudno uwierzyć, że aż tak wielu najlepszych żeglarzy zawodowych tego kraju o klasie światowej ściga się na J 70, podnosząc poziom sportowy do maksimum. Bardzo silną ekipę mają również Amerykanie. Tu również startują wielokrotni uczestnicy Pucharu Ameryki a Polskę będą reprezentować trzy załogi.
Wczoraj udało nam się zrobić krótki trening, trzy halsówki i dwa kursy z wiatrem, kilka dobrych zwrotów przez rufę i dobre zrzucenie genackera co przy wietrze powyżej 23 węzłów nie jest łatwe. Potem siła wiatru wzrosła do 30 + i wróciliśmy do portu.
Dzisiaj z powodu bardzo silnego wiatru nie odbył się wyścig próbny, jutro podobne warunki i na pewno nie będziemy się ścigać.
Plan regat przewiduje podział na 4 grupy i rozegranie co najmniej trzech wyścigów eliminacyjnych. Po nich najlepszych 85 załóg będzie rywalizować w grupie złotej a pozostałe w srebrnej. Osobiście widzę nas w tej, szczególnie, że będzie silnie wiało a my niestety nie tylko, że jesteśmy za leccy to jeszcze brakuje nam ,,opływania’’ w tych warunkach. W klasie J 70 nie ma limitu wagi wiele teamów zdecydowało się na zwiększenie wagi angażując piątego członka załogi. Po rozmowie z Pitem, zdecydowaliśmy, że nie będziemy tego robić. My w czwórkę ważymy 325 kg, większość załóg ok. 370 – 390kg. Róznica ta daje ogromną przewagę szybkości na halsówce ale my tutaj jesteśmy ,,sfokusowani ‘’na ,,fun sailing’’ a wynik nie jest ważny. A J 70 to żaglówka, na której można mieć dużo przyjemności z żeglowania, bez względu na warunki atmosferyczne.