Archiwum kategorii: Żeglarstwo morskie

Near Miss zajął doskonale 2 miejsce w prestiżowych regatach Newport Rolex Racing Week

Ponad 70 jachtów rywalizowało przez 4 dni na wodach w pobliżu żeglarskiej miejscowości Newport. Rozegraliśmy 8 bardzo intensywnych wyścigów, w których rywalizowaliśmy z najlepszymi załogami i jachtami klasy TP 52 żeglującymi obecnie w USA. Zajęcie 2 miejsca w tak doborowym … Czytaj dalej

Semaine de Porquerolle

Po raz trzeci wziąłem udział w tych regatach,  tym razem wystartowalem na 53 stopowym maltanskim jachcie Dralion, gdzie pelnilem funkcje taktyka i zarazem trenera mało doświadczonej załogi. Scigalismy sie od czwartku do niedzieli na akwenie położonym na północ od pięknej i spokojnej … Czytaj dalej

Near Miss wygrywa na Karaibach

Karol Jabłoński poprowadził szwajcarski 52 stopowy  jacht  Near Miss do zwycięstwa w międzynarodowych regatach żeglarskich rozegranych na wodach w pobliżu wyspy St.Thomas na Karaibach. Z rozegranych 7 wyścigów wygraliśmy aż 6. 15 osobowa załoga poradziła sobie najlepiej z  silnymi wiatrami … Czytaj dalej

Giraglia Rolex Cup

61. edycja regat Giraglia Rolex Cup zgromadziła na starcie olbrzymią ilość jachtów z całego świata. Tylko w naszej grupie (tej średniej) startuje ponad 60.  Linia startu jest długa ale jednocześnie jest bardzo tłoczno, bo zazwyczaj wszyscy chcą wystartować z korzystnej … Czytaj dalej

Near Miss wygrywa regaty Porquerolle Week

W niedzielę, ostatniego dnia regat rozegraliśmy tylko jeden wyścig, który wygraliśmy ze sporą przewagą nad rywalami. Tym samym powtórzyliśmy sukces z roku ubiegłego. Właściciel jachtu, Szwajcar Frank Noel był bardzo zadowolony nie tylko z wyniku ale ze stylu w jakim … Czytaj dalej

Go for Speed trening i regaty MAIOR w Kilonii

W pierwszych dniach maja w roli trenera wziąłem udział w zorganizowanym przez Niemiecki Związek Żeglarski treningu jachtów kilowych. Byłem pozytywnie zaskoczony dużym zainteresowaniem oraz młodym wiekiem załóg ponad 20 jachtów biorących udział w tej godnej naśladowania inicjatywie. Profesjonalna Komisja Regatowa … Czytaj dalej

Mission Impossible

oto fragment maila otrzymanego dzisiaj od wielkiego sympatyka żeglarstwa, dzisiaj rano mamy wiadomość mniej radosną, chociaż spodziewaną. Wesoły Romek – jak plotkują złosliwi - przerwał rejs „drogą niemożliwą”. Dzięki Bogu, że Romek ostatecznie opamiętał się i że przez trudne warunki atmosferyczne … Czytaj dalej

Opublikowano Żeglarstwo morskie | Komentarze są wyłączone

SAUDADE – sezon letni zbliża się szybko

MAXI YACHT ROLEX CUP

W tych regatach, które odbywają się cyklicznie co rok na początku września na Sardynii w Porto Cervo wystartowałem ponownie na 148′ Saudade w klasie Super Maxi. Naszym bezpośrednim rywalem był tradycyjnie jacht Visione, którego właścicielem jest Hasso Platner. W … Czytaj dalej

Maxi Yacht Rolex Cup – Porto Cervo, Sardinia

Ostatnie dwa wyścigi pożeglowaliśmy bardzo dobrze, ale niestety nie miało to dużego odzwierciedlenia w wynikach. Wczoraj podobnie jak i dzisiaj linię mety przekroczyliśmy pierwsi, wygrywając z naszym bezpośrednim rywalem, jachtem Visione, na którym żeglują same gwiazdy, wielokrotni zdobywcy regat o … Czytaj dalej