MAXI YACHT ROLEX CUP,

Jak co roku te najbardziej prestiżowe regaty rozgrywane są na wodach Costa Smeralda na północy Sardynii, a organizatorem jest Yacht Club Costa Smeralda w Porto Cervo. Według mnie jest to najpiękniejszy rewir do żeglowania nie tylko regatowego.  Na starcie jest ponad  60 jachtów, a ja żegluję na 100 stopowym Wally Y3K a w naszej klasie jest 11 jachtów o wielkości od 80 do 107 stóp.  Cała 24 osobowa załoga przyleciała już w czwartek i w piątek mieliśmy bardzo intensywny i długi trening, bo wiedzieliśmy, że nadchodzący Mistral uniemożliwi nam żeglowanie w sobotę i niedzielę. Pierwszy wyścig tzw. costal  rozegraliśmy w poniedziałek przy sile wiatru do 14 węzłów i prowadził on wokół malowniczych wysp  Caprera, La Maddalena i Stefano a  górną boja  znajdowała się na południe  od Spargi. Po doskonałym starcie i dobrej szybkości na kursie na wiatr dzięki optymalnej pracy trymerów Piotra Przybylskiego – Gniewka i Grześka Baranowskiego – Baranka, na  pierwszym kontrolnym punkcie pomiaru czasu, znajdującym się na końcu halsówki byliśmy na pierwszym miejscu. Na kursie powrotnym do mety tą samą trasą postawiliśmy genakera i stało się to czego się spodziewałem. Nasz bardzo ciężki jacht – żeglował za wolno w porównaniu z naszą konkurencją, która dysponuje bardziej zoptymalizowanymi nie tylko wagowo jednostkami i spadliśmy na piątą pozycję, co było raczej frustrujące. Niestety ten trend będzie naszym chlebem powszednim i biorąc to pod uwagę to ten wynik jest bardzo dobry.

Wczoraj były zaplanowane dwa wyścigi ,,up and down’’ tzn. po bojach. Niestety z powodu zmiennego wiatru i poważnych błędów sędziego głównego szanse na ich przeprowadzenie nie zostały odpowiednio wykorzystane. O godzinie 15 nawet wystartowaliśmy ale po okrążeniu górnego znaku wyścig został przerwany, bo wiatr zmienił kierunek o 180 stopni.

Dzisiaj silny wiatr i plan taki jak wczoraj. Będzie ciekawie. Pogoda idealna + 24 – 27 stopni, słońce :-)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.