Omega Auckland Match Race – dzień 2

Dzisiejszy dzień zakończył się dużo wcześniej niż wszyscy się spodziewali. Powodem był bardzo silny wiatr i rozegraliśmy tylko 2 wyścigi.  Pierwszy, kończący 1. serię round robin wygraliśmy po bardzo zaciętej walce z Chrisem Dicksonem. Kluczem otwierającym drzwi do tego bardzo ważnego zwycięstwa był bardzo dobry start, który dał nam nieznaczną przewagę, której broniliśmy do mety.
Jeszcze bardziej emocjonujący pojedynek z załogą Bertranda Pace, która żegluje tu doskonale. Na pewno pomaga im w tym 3 dniowy trening, który odbyli tu razem z innymi zespołami przed tymi regatami. Siła wiatru dochodziła do ponad 30 węzłów, woda ,,gotowała” się, siła prądu dochodziła do 4 węzłów.
W związku z tym, że mieliśmy tę samą strategię, tzn. obaj chcieliśmy wystartować spod komisji i pożeglować w prawą stronę trasy. W ostatnich 2 minutach przed startem wykonaliśmy bardzo dużo zwrotów przez sztag i rufę, aby w ostatnich sekundach przed startem znaleźć się w korzystniejszej sytuacji. Ten bardzo duży prąd i potężne szkwały komplikowały nam bardzo realizację zadań taktycznych. Moja załoga, a szczególnie trymerzy wykonali dzisiaj bardzo solidną robotę, praktycznie w każdym momencie miałem pełną kontrolę nad  jachtem, co dawało mi dużo komfortu w wykonywaniu ciasnych manewrów. Po sygnale startowym to my byliśmy tym jachtem, który zrobił pierwszy zwrot na hals lewy i pożeglował w korzystną stronę trasy. Przez cały czas trwania wyścigu nie tylko walczyliśmy z rywalem, który żeglował blisko nas, ale również z potężnymi szkwałami. Żeglowanie szybko w takich warunkach, poprawne wykonywanie zwrotów i wykorzystywanie zmian wiatru wymaga bardzo dużego opływania i zgrania załogi. My dzisiaj mimo tak ekstremalnych warunków wietrznych mieliśmy dużo mniej problemów i radziliśmy sobie nie najgorzej.
Jutro wiatr ma wiać z siłą 10-15 węzłów i komisja regatowa planuje zakończenie 2 round robin. Oznacza to, że czeka nas jeszcze 8 bardzo ważnych pojedynków.

Points Table (after RR1 & Flight 1 of RR2)
Ben Ainslie                8 wins
Sebastien Col            4
Chris Dickson            3
Magnus Holmberg     3

Ten wpis został opublikowany w kategorii Match Race. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.