34. PUCHAR AMERYKI – KONFERENCJA PRASOWA 13.09.2010

Nowa klasa łodzi i coroczna seria regat wśród nowości

V. Onorato i R. Coutts

V. Onorato i R. Coutts

Puchar Ameryki, najbardziej kultowe wydarzenie żeglarskie, został zreorganizowany i zmodernizowany na 2013 rok i dalszą przyszłość.
Najlepsi żeglarze na świecie będą się ścigać na najszybszych łodziach – katamaranach napędzanych skrzydłem.
Aby zwiększyć zainteresowanie zawodami, przewidziano regaty World Series, zaczynające się w 2011 roku.
Jasna wizja przyszłości Pucharu Ameryki wymogła analizę najlepszych rozwiązań stosowanych w innych sportach. Rozmowy z potencjalnymi teamami i partnerami trwały 6 miesięcy. Zaowocowały one stworzeniem nowych zasad, które zostały dziś opublikowane.

Najważniejsze ustalenia to:
•Nowa, dynamiczna klasa łodzi – napędzane skrzydłem katamarany AC72
•Nowe, coroczne regaty rozpoczynające się w 2011 roku
•Nowy Młodzieżowy Puchar Ameryki od 2012 roku
•Nowoczesny przekaz medialny dla telewizji i serwisów internetowych
•Krótszy, bardziej dynamiczny format
•Zminimalizowanie ryzyka opóźnień  w przebiegu rywalizacji z powodu nieodpowiednich warunków pogodowych –nowe jachty i miejsca regat ze stabilnymi warunkami wietrznymi
•Niezależne zarządzanie regatami i Międzynarodowe Jury, zapobiegające sytuacjom konfliktowym
•Efektywne środki służące redukcji kosztów
•Swoboda brandingowa dla teamów
•Jeden międzynarodowy portal z informacjami na temat teamów i regat

Coroczne regaty  World Series Pucharu Ameryki mają na celu zapewnienie odpowiedniego rozgłosu oraz komercyjnego rozwoju teamom i ich sponsorom. Pierwsze regaty wprowadzające nowe katamarany zgromadzą nową widownię przed Pucharem Ameryki w 2013 roku.
Klasa AC72 będzie brała udział w konkursach od 2012 roku. Drugi nowy typ łodzi zostanie wprowadzony w przyszłorocznych World Series Pucharu Ameryki. AC45 to również katamaran napędzany  skrzydłem, nieco mniejszy od AC72, zapewniający jednak podobną prędkość uczestnikom.

Wierzymy, że nowy format i nowe łodzie sprawią, że Puchar Ameryki znów będzie najbardziej prestiżowym wydarzeniem w żeglarstwie. Dzięki tym zmianom uczestnicy będą mieli wyrównane szanse, a teamom i partnerom zapewnimy długotrwałą stabilność ekonomiczną. Zgodnie z obietnicą wprowadziliśmy dwie najważniejsze zasady – sprawiedliwość i innowacyjność – powiedział Russel Coutts, dyrektor generalny BMW Oracle Racing.

Dyrektor Regat z niezależnej organizacji America’s Cup Race Management (ACRM), zostanie wybrany wspólnie przez przedstawicieli Challengera i Defendera. Model finansowy, zakładający utrzymanie przez Defendera niezależnego zarządzania regat, pozwala teamom i partnerom rozwijać długofalową strategię uczestnictwa.
Należy uznać, że Defender dotrzymał słowa. Puchar Ameryki doczekał się sprawiedliwych zasad i prawdziwie niezależnego zarządzania – powiedział Vincenzo Onorato, dyrektor Mascalzone Latino.

Moim zdaniem, te zmiany powinny być wprowadzone lata temu. Będą one miały wpływ na kształt Pucharu Ameryki przez wiele lat – powiedział Onorato.

Limity na ilość łodzi, żagli, sprzętu i łodzi pomocniczych, a także wprowadzenie czasowych przerw w treningach i zawodach pomogą zredukować koszty uczestnictwa. Załogi  zostaną zmniejszone z 17 do 11 żeglarzy.

Po raz pierwszy operatorzy kamer będą obecni na pokładach jachtów. Nowy model przekazu medialnego – telewizyjnego i internetowego – został zaprojektowany, aby wzbogacić kontent i przyciągnąć nowych widzów, zapewniając wartość dodaną teamom i partnerom.

Upublicznienie protokołu jest równoznaczne ze zrzeczeniem się niektórych praw, tradycyjnie przysługujących Defenderowi. Ma to jednak na celu stworzenie bardziej sprawiedliwych i ujednoliconych zasad. Zmiana Protokołu wymaga zgody większości uczestników.

Podczas tych 6 miesięcy rozmawialiśmy z teamami, partnerami strategicznymi, przedstawicielami mediów i z fanami. Z tych rozmów wyłoniła się dość skrystalizowana wizja – żeby wyłapać i pokazać niezwykłe emocje rządzące żeglarstwem, potrzebni są najlepsi żeglarze na najszybszych jachtach – powiedział Coutts.

W celu wyłonienia i wypromowania następnego pokolenia żeglarzy, Młodzieżowy Puchar Ameryki w 2012 roku zostanie rozegrany właśnie na AC45. Nowa inicjatywa ma na celu wytyczenie młodym żeglarzem drogi do udziału w Pucharze Ameryki.
Dziś zostały ujawnione 3 z 4 najważniejszych elementów 34. Pucharu Ameryki – Protokół, klasa łodzi i rok, w którym odbędą się regaty. Tajemnicą została jedynie lokalizacja, która zostanie ujawniona najprawdopodobniej pod koniec tego roku.

Ten wpis został opublikowany w kategorii 34. Puchar Ameryki. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.