maila z takim ,,tematem przewodnim” otrzymałem od jednego z moich wiernych kibiców, który prosi mnie abym napisał krótko o moich planach i o tym co się dzieje w żeglarstwie.
Prawdę mówiąc, zabierałem się do tego od dłuższego czasu, ale ten ,,kopniak” zdecydowanie pomógł mi napisać poniższe słowa, tym bardziej, że pogoda się zepsuła, zrobiło się pochmurno i pada deszcz.
Po powrocie z Cagliari postanowiłem odpocząć od żeglarstwa i dotyczyło to również czytania informacji o regatach w internecie. Większość czasu spędzałem i spędzam nadal z rodziną oraz na intensywnym treningu fizycznym. To pozwoliło mi w krótkim czasie na szybką regenerację sił, nabranie dystansu do frustrujących wydarzeń związanych z regatami o Puchar Ameryki i z zaskakującym wszystkich zakończeniem współpracy z zespołem Synergy.
Kiedy w roku 2007, po doskonałym wyniku osiągniętym z Desafio Espanol w regatach Louis Vuitton Cup, podpisałem kontrakt z niemieckim teamem United Internet Germany, wszystko wskazywało, że w roku 2009 będę miał szansę zrobić ponowny, duży krok w zbliżeniu się do wygrania tego najcenniejszego trofeum żeglarskiego. Niestety 33. edycja regat o Puchar Ameryki, po sporych zawirowaniach formalno – prawnych odbyła się w lutym tego roku, z udziałem tylko dwóch zespołów tzn. Alinghi i BMW Oracle. Następny 34. finał zaplanowany jest na rok 2013, ale bardzo wygórowane warunki rywalizacji postawione przez posiadacza Srebrnego Dzbanka, team BMW Oracle, spowodowały, że liczba zespołów zainteresowana nierówną walką o to trofeum jest bardzo mała i trudno będzie mi znaleźć miejsce w jednym z nich. Dotyczy to również wielu moich kolegów, którzy tak jak i ja szukają alternatywnych możliwości ścigania się w przyszłym sezonie.
Nie ukrywam, że mój ,,sportowy cel nr 1″ oddalił się znacznie z przyczyn niezależnych ode mnie i trudno będzie nadrobić ten stracony czas. Mam tylko nadzieję, że po roku 2013, Puchar Ameryki wróci na właściwe tory i w regatach tych wystartuje więcej zespołów. Stworzenie takiego teamu w Polsce jest i niestety pozostanie na następne lata rzeczą nierealną (chciałbym się tu bardzo mylić ). W obecnej chwili praktycznie niemożliwe jest zebranie budżetu na udział polskiego jachtu w przyszłorocznych regatach klasy TP 52, RC 44, lub eXtreem 40. Dla większości firm działających na polskim rynku kwoty w wysokości 1mln euro są abstrakcyjne… a może po prostu ,,pukam” do niewłaściwych drzwi…
W ostatni weekend października wystartuję w Hamburgu na jeziorze Alster w kultowych regatach Mistrzostwa Mistrzów, w których biorą udział, jak sama nazwa wskazuje, sami mistrzowie różnych klas. Rywalizować będziemy na trzyosobowych jachtach klasy Laser SB3. Tym razem, po 8 latach przerwy potraktuję ten start gościnnie. Chcę po prostu spotkać się ze starymi znajomymi, poznać młodych, obiecujących żeglarzy i porozmawiać z nimi nie tylko o sporcie. W 30 letniej historii tych regat, odbywających się pod patronatem niemieckiego wydawnictwa ,,die YACHT” z 7 zwycięstwami ku mojemu zaskoczeniu prowadzę nadal ranking liderów. Przy okazji odwiedzę też targi Hanseboot, gdzie w 1992 roku po raz pierwszy wystawiłem polską ,,Sportinę 680″ z Olecka.
Jak ten czas leci…..
Archiwa
- Marzec 2023
- Styczeń 2023
- Grudzień 2022
- Październik 2022
- Wrzesień 2022
- Lipiec 2022
- Czerwiec 2022
- Marzec 2022
- Luty 2022
- Styczeń 2022
- Grudzień 2021
- Październik 2021
- Wrzesień 2021
- Sierpień 2021
- Lipiec 2021
- Czerwiec 2021
- Marzec 2021
- Luty 2021
- Styczeń 2021
- Grudzień 2020
- Listopad 2020
- Wrzesień 2020
- Sierpień 2020
- Maj 2020
- Luty 2020
- Styczeń 2020
- Grudzień 2019
- Listopad 2019
- Październik 2019
- Wrzesień 2019
- Sierpień 2019
- Lipiec 2019
- Czerwiec 2019
- Maj 2019
- Kwiecień 2019
- Luty 2019
- Styczeń 2019
- Grudzień 2018
- Wrzesień 2018
- Sierpień 2018
- Lipiec 2018
- Maj 2018
- Kwiecień 2018
- Marzec 2018
- Luty 2018
- Styczeń 2018
- Grudzień 2017
- Listopad 2017
- Październik 2017
- Wrzesień 2017
- Sierpień 2017
- Czerwiec 2017
- Maj 2017
- Kwiecień 2017
- Marzec 2017
- Luty 2017
- Styczeń 2017
- Grudzień 2016
- Listopad 2016
- Październik 2016
- Wrzesień 2016
- Sierpień 2016
- Lipiec 2016
- Czerwiec 2016
- Maj 2016
- Kwiecień 2016
- Marzec 2016
- Styczeń 2016
- Grudzień 2015
- Październik 2015
- Wrzesień 2015
- Sierpień 2015
- Lipiec 2015
- Czerwiec 2015
- Maj 2015
- Kwiecień 2015
- Marzec 2015
- Luty 2015
- Styczeń 2015
- Grudzień 2014
- Sierpień 2014
- Lipiec 2014
- Czerwiec 2014
- Kwiecień 2014
- Marzec 2014
- Grudzień 2013
- Wrzesień 2013
- Sierpień 2013
- Lipiec 2013
- Czerwiec 2013
- Maj 2013
- Kwiecień 2013
- Marzec 2013
- Luty 2013
- Styczeń 2013
- Grudzień 2012
- Październik 2012
- Wrzesień 2012
- Sierpień 2012
- Lipiec 2012
- Czerwiec 2012
- Maj 2012
- Kwiecień 2012
- Marzec 2012
- Luty 2012
- Styczeń 2012
- Grudzień 2011
- Listopad 2011
- Wrzesień 2011
- Sierpień 2011
- Marzec 2011
- Luty 2011
- Styczeń 2011
- Grudzień 2010
- Listopad 2010
- Październik 2010
- Wrzesień 2010
- Sierpień 2010
- Lipiec 2010
- Czerwiec 2010
- Maj 2010
- Kwiecień 2010
- Marzec 2010
- Grudzień 2009
- Listopad 2009
- Październik 2009
- Wrzesień 2009
- Lipiec 2009
- Czerwiec 2009
- Kwiecień 2009
- Marzec 2009
- Luty 2009
- Grudzień 2008
- Październik 2008
- Sierpień 2008
- Lipiec 2008
- Czerwiec 2008
- Maj 2008
- Kwiecień 2008
- Luty 2008
- Styczeń 2008
- Grudzień 2007
- Listopad 2007
- Październik 2007
- Wrzesień 2007
- Lipiec 2007
- Czerwiec 2007
- Maj 2007
- Kwiecień 2007
- Marzec 2007
Visit Warsaw