Wykonaliśmy plan dnia wygrywając dwa wyścigi. Pierwszy z China Team był formalnością i potraktowaliśmy go jako rozgrzewkę przed bardzo ważnym meczem z Shosholozą.
Wiatr wiał ze sporą siłą dochodzącą nawet do 20 węzłów, fala zrobiła się też spora. Oba jachty wystartowały równolegle, my po zawietrznej stronie rywala i po wykonaniu serii zwrotów okrążyliśmy górny znak dosłownie za rufą rywala i po lepszym manewrze wpłynęliśmy na jego zawietrzną stronę obejmując kontrolę.
Na całym pierwszym kursie z wiatrem żeglowaliśmy blisko siebie zmieniając bardzo często kurs i wykonując sporo zwrotów, które przy tym silnym wietrze wymagają niesamowitej siły grinderów i doskonałego zgrania załogi. Tuż przed dolnym znakiem po doskonałym manewrze uzyskaliśmy przewagę ok. 20 sekund ale okrążając go przeżyliśmy chwile strachu, ponieważ jeden z członków załogi wypadł za burtę i w ostatniej chwili został wyciągnięty z wody. Gdyby nam się nie udało tego zrobić, to zostalibyśmy ukarani, co diametralnie zmieniłoby sytuację. Kontrolowaliśmy sytuację do mety i przekraczając ją byliśmy bardzo zadowoleni z tego co zrobiliśmy.
Wyniki z 25 kwietnia:
FLIGHT 6
Desafío Español pokonał China Team (przewaga na mecie 2:01 sek.)
Luna Rossa pokonał AREVA Challenge (0:33)
Victory Challenge pokonał +39 Challenge (0:55)
Mascalzone Latino pokonał United Internet Team Germany (0:24)
Emirates Team New Zealand pokonał Team Shosholoza (1:23)
FLIGHT 7
Desafío Español pokonał Team Shosholoza (0:57)
BMW ORACLE Racing pokonał AREVA Challenge (2:54)
Luna Rossa Challenge pokonał +39 Challenge (1:22)
Emirates Team New Zealand pokonał United Internet Team Germany (1:03)
Mascalzone Latino wygrał, China Team nie ukończył
KLASYFIKACJA LVC:
BMW Oracle – 15 punktów
Emirates Team New Zealand – 14 punktów
Luna Rossa – 13 punktów
Mascalzone Latino – 12 punktów
Desafio Espanol – 11 punktów
Victory Challenge – 10 punktów
Team Shosholoza – 8 punktów
Areva Challenge – 5 punktów
United Team Germany – 3 punkty
+39 Challenge – 2 punkty
China Team – 1 punkt