Miesięczne archiwum: Maj 2013

Odleciał Motyl…

Pamiętam doskonale nasze pierwsze spotkanie, w ,,Bazie’’. Miałem wtedy może 14 lat i przez kilka minut uparcie ale bezskutecznie próbowałem przewiercić otwór w płozie. Wtedy przyszedł On, wydawał mi się dużo starszy, wkręcił nowe, ostre wiertło, kazał mi naciskać powoli … Czytaj dalej

Opublikowano Bez kategorii | Komentarze są wyłączone

MRG ćwierćfinały

W niedzielę, od samego rana wiało bardzo mocno, a fala była wysoka i stroma. Wiedziałem, że nie są to warunki, które by nas w jakimś stopniu faworyzowały, mimo tego, że osobiście czuję się w takich bardzo dobrze. Żeby ujarzmić 40 … Czytaj dalej

MR Germany

Przebieg dzisiejszej rywalizacji miał decydujący wpływ na awans do ćwierćfinałów. My po pierwszym wygranym wyścigu niestety przegraliśmy następny z niemiecką załogą Philipa Buhla. Pewnie kontrolowałem fazę przedstartową ale niestety błędnie oceniłem dystans do boi i musieliśmy odrobinę zwolnić przed sygnałem … Czytaj dalej

MRG dzien 2

Dzisiaj mieliśmy bardzo ciężki dzień w biurze. Wiedzieliśmy, że tylko poprawne żeglowanie i zwycięstwa przedłużą nasze nadzieje na awans do ćwierćfinałów. A przeciwników mieliśmy dużo trudniejszych niż wczoraj!!! Francuz Morvan, Williams (4 krotny mistrz świata) i Minoprio (mistrz świata) to … Czytaj dalej

MRG 1 dzień

Rozegraliśmy 5 wyścigów przy słabym wietrze, w których te cięzkie Bavarie wyposażone w foki żeglują bardzo wolno i trzeba się do tego przyzwyczaić. Na pierwsze 3 wyścigi wylosowaliśmy najwolniejszy jacht, który też mieliśmy przed rokiem. Zero czucia na sterze, bardzo … Czytaj dalej

Opublikowano Bez kategorii | Komentarze są wyłączone

Match Race Germany

W porcie są już jachty na których jutro rano będziemy mieli możliwość pożeglować przez 3 godziny i doprowadzić do perfekcji nasze manewry. Bavaria 40 Match jest jachtem, którego załoga składa się z 8 żeglarzy. My musimy ujarzmić ją w piątkę. … Czytaj dalej

Near Miss wygrywa regaty Porquerolle Week

W niedzielę, ostatniego dnia regat rozegraliśmy tylko jeden wyścig, który wygraliśmy ze sporą przewagą nad rywalami. Tym samym powtórzyliśmy sukces z roku ubiegłego. Właściciel jachtu, Szwajcar Frank Noel był bardzo zadowolony nie tylko z wyniku ale ze stylu w jakim … Czytaj dalej

Opublikowano Żeglarstwo morskie | Komentarze są wyłączone

Go for Speed trening i regaty MAIOR w Kilonii

W pierwszych dniach maja w roli trenera wziąłem udział w zorganizowanym przez Niemiecki Związek Żeglarski treningu jachtów kilowych. Byłem pozytywnie zaskoczony dużym zainteresowaniem oraz młodym wiekiem załóg ponad 20 jachtów biorących udział w tej godnej naśladowania inicjatywie. Profesjonalna Komisja Regatowa … Czytaj dalej