Miesięczne archiwum: Wrzesień 2017

J 70 worlds, dzień 2 i 3

Wczoraj zabrakło mi czasu aby napisać kilka słów z przebiegu piątkowej rywalizacji.  W pierwszym wyścigu na samym starcie  ,,zawiśliśmy’’ na motorówce Komisji ograniczającej zawietrzny koniec linii startu. Chcieliśmy żeglować w lewą stronę trasy alle niestety nie przepisowy manewr włoskiej załogi dosłownie … Czytaj dalej

Opublikowano Bez kategorii | Komentarze są wyłączone

J 70 worlds – pierwszy dzień wyścigów

Po dwudniowym oczekiwaniu na osłabienie mistrala wczoraj rozegraliśmy 3 wyścigi, z których każdy trwał około 2 godzin. Był to bardzo długi i ciężki dzień. Przy silnym wietrze i dużej, dzikiej fali brakowało nam na halsówkach szybkości spowodowanej brakiem treningów i … Czytaj dalej

J 70 worlds – dzień 1

Dzisiaj wiało za mocno aby rozegrać wyścigi. Jak zwykle taki dzień służy spotkaniom i rozmowom. Tematem nr 1 było niedopuszczenie 7 czołowych włoskich teamów do regat z powodu ekstremalnie poprzerabianych  kilów.  Załogi kilku innych jachtów były w stanie po bardzo … Czytaj dalej

Mistrzostwa świata w klasie J 70

Od soboty do poniedziałku trwały pomiary wszystkich 180 jachtów. Zespół mierniczych z USA i związek klasy J 70 bardzo poważnie potraktował możliwość sprawdzenia wagi, wielkości i kształtów kilów, wymiarów żagli i wielu innych detali. Okazało się, że  ponad 20 włoskich … Czytaj dalej

MAXI – ostatni dzień

Regaty Maxi Yacht Rolex Cup zakończyliśmy na 10 miejscu. Pokazały one doskonale deficyt szybkościowy Y3K a co najważniejsze, że właściciel też w końcu to zauważył. Ja z załogą osiągnęliśmy cel, który sobie postawiliśmy jeszcze w czerwcu, tzn. żeglować poprawnie technicznie … Czytaj dalej

Maxi – dzień 4

Wczorajszy 35 milowy wyścig pożeglowaliśmy ponownie bardzo dobrze. Po dobrym starcie byliśmy w stanie realizować nasze plany taktyczne, mimo tego, że w naszej flocie są 3 jachty dużo szybsze od nas i sztuką jest znalezienie odpowiedniego miejsca na linii startu. … Czytaj dalej

Maxi Yacht Rolex Cup – dzień 3

Dzisiaj rozegraliśmy tylko jeden wyścig, w którym powtórzył się ten sam scenariusz, tzn. po halsówkach na prowadzeniu a po kursach z wiatrem z tyłu… Do tego na ostatnim ,,pełnym’’ kiedy byliśmy tuż przed metą siła wiatru wzrosła do 26 węzłów, … Czytaj dalej

Maxi Yacht Rolex Cup dzień 2

Wczorajsze dwa wyścigi pokazały nam bardzo wyraźnie obecny potencjał szybkościowy naszego jachtu. Po doskonałych startach, dobrej szybkości na halsówce okrążaliśmy górny znak na 1 lub drugim miejscu, ale na kursie z wiatrem mimo poprawnego trymowania żagli i dobrych decyzjach taktycznych … Czytaj dalej

MAXI YACHT ROLEX CUP,

Jak co roku te najbardziej prestiżowe regaty rozgrywane są na wodach Costa Smeralda na północy Sardynii, a organizatorem jest Yacht Club Costa Smeralda w Porto Cervo. Według mnie jest to najpiękniejszy rewir do żeglowania nie tylko regatowego.  Na starcie jest … Czytaj dalej