Miesięczne archiwum: Marzec 2010

ETZ wygrywa Louis Vuitton Trophy

Emirates Team New Zealand miał bardzo dużo szczęścia w półfinałowym pojedynku z włoską Azzurrą. W rywalizacji do 2 wygranych wyścigów, po przegraniu pierwszego, w drugim mieli do wykonania karę i zwyciężyli dosłownie o 1 sekundę !!! To im dało szanse … Czytaj dalej

Louis Vuitton Trophy

Dla teamu Synergy udział w regatach LVT już się zakończył. W walce o wejście do ćwierćfinału żeglowaliśmy ponownie z TNZ, z którym dzień wcześniej  rozegraliśmy ostatni wyścig roundy round robin. Niestety ponownie, po wygranym starcie i sporej przewadze, w połowie … Czytaj dalej

Dzisiaj z powodu bardzo silnego wiatru nie żeglowaliśmy naszego wyścigu z francusko-niemieckim teamem All for one. W rannym pojedynku Francuski team Bertranda Pace wygrał z niepokonanym do tej pory zespołem Kiwi. Po doskonałym starcie w zdecydowanie faworyzowaną lewą stronę trasy, … Czytaj dalej

Louis Vuitton Trophy

Wczoraj i dzisiaj rozegraliśmy dwa kolejne wyścigi, które niestety przegraliśmy. Z teamem Mascalzone Latino prowadziliśmy na pierwszej halsówce, ale przy bardzo kręcącym wietrze straciliśmy prowadzenie. Była to bolesna porażka, bo załoga wzmocniona doświadczonym, bardzo silnym grinderem z Nowej Zelandii pracowała … Czytaj dalej

Louis Vuitton Trophy – dzień 3

Silny wiatr nie jest naszym sprzymierzeńcem w tych regatach, brak treningów bardzo odbija się na technice żeglowania naszego zespołu. Co prawda z dnia na dzień jest coraz lepiej, ale to mały powód do zadowolenia, bo rywale są bardzo dobrze przygotowani … Czytaj dalej

Louis Vuitton Trophy – dzień 2

Dzisiaj naszym przeciwnikiem był włoski zespół Azzurra, który wygrał jesienne regaty w Nicei. Wyścig ten rozegraliśmy w wymarzonych wprost warunkach pogodowych, słońce, wiatr 14-16 węzłów, krótka i wąska trasa, zmuszająca automatycznie załogi do wykonywania wielu zwrotów. Fazę przedstartową pożeglowaliśmy dobrze … Czytaj dalej

Louis Vuitton Trophy – dzień 1

Wszystko wskazuje na to, że będą to bardzo specyficzne regaty. Mając do dyspozycji tylko dwa jachty i ambitny program regatowy, załogi mają bardzo mało czasu na przygotowanie się do wyścigu. Taka sytuacja zdecydowanie faworyzuje teamy, które trenowały na tych jachtach. … Czytaj dalej

Omega Auckland Match Race

Silnowiatrowa prognoza pogody sprawdziła się tylko częściowo, ponieważ powiało dopiero późnym popołudniem. Do godziny 12.30 mieliśmy czas na rozegranie pozostałych trzech flightów, ale słaby i zmienny w kierunku wiatr uniemożliwił dokończenie drugiej rundy round robin. W takiej sytuacji, w celu ustalenia … Czytaj dalej

Opublikowano Match Race | Komentarze są wyłączone

Omega Auckland Match Race – dzień 3

Wczoraj mieliśmy bardzo wietrzny dzień, a dzisiaj z kolei wiatru było jak na lekarstwo. Do tego przychodzące z różnych kierunków szkwały i spory prąd powodowały, że żaden wyścig nie był zakończony przed przekroczeniem mety. Sytuacja i dystans między jachtami zmieniały się … Czytaj dalej

Omega Auckland Match Race – dzień 2

Dzisiejszy dzień zakończył się dużo wcześniej niż wszyscy się spodziewali. Powodem był bardzo silny wiatr i rozegraliśmy tylko 2 wyścigi.  Pierwszy, kończący 1. serię round robin wygraliśmy po bardzo zaciętej walce z Chrisem Dicksonem. Kluczem otwierającym drzwi do tego bardzo ważnego … Czytaj dalej